I Dagli’Brugsen i Breum arbejder Jeppe Rask Jespersen på at gøre sig klar til den fagprøve, som han skal op i til februar næste år.
Salling Avis har talt med Jeppe, som bor i Jenle. Han fortæller, at hans fagprøve handler om produkter fra Fur og Hancock, hvor hans opgave er at bidrage til et øget salg i den lokale brugs for disse produkter.
En af de metoder, han arbejder med, er annoncering. Blandt andet den klassiske avisannoncering, hvor du i denne uges avis kan se den annonce, som Jeppe har været med til at lave for brugsen. Men også Facebook anvendes rigtig meget, fortæller Jeppe til Salling Avis. På Facebook lægger brugsen forskellige tilbud op på deres egen side, og dette er også en vigtig aktivitet i Jeppes bestræbelser på at øge salget.
Også produkternes placering i butikken, er noget af det, som Jeppe arbejde med for at påvirke salget af produkterne. For det er ikke kun i avisen og på Facebook, at produkterne skal være synlige. Det er vigtig, at folk også lægger mærke til dem, når de kommer til butikken i Breum.
En vigtig del af fagprøve er også, at Jeppe kan vise, om hans indsats har haft en effekt. Derfor forbereder han også salgstal fra både den periode han arbejder med nu og den tilsvarende periode for et år siden. For uanset om indsatsen har haft en effekt eller ej, så er det vigtigt, at han også kan læse tallene og reagerer ud fra dem.
Jeppe har fortsat et par måneder endnu til at arbejde med øget salg inden for disse produkter. Salling Avis ser frem til at fortælle om resultatet af hans fagprøve, når den tid kommer. thr